Jak zapowiedział Paul Segre, dyrektor generalny Genesys, połączenie obu firm ma doprowadzić do stworzenia największego na rynku zestawu rozwiązań w dziedzinie interakcji z klientami i centrów ich obsługi, zoptymalizowanego pod kątem każdej wielkości firmy i udostępniającego różny poziom złożoności. Rozwiązanie mają być dostępne zarówno w chmurze, jak i poprzez lokalne wdrożenia. 

Efektem przejęcia mają być znaczne inwestycje w obrębie całej oferty Interactive Intelligence, które mają wesprzeć dalszy rozwój produktów, takich jak PureCloud, Cloud Communications-as-a-Service (CaaS) oraz Customer Interaction Center (CIC).  Rozwiązania Interactive Intelligence uzupełnią obecną ofertę firmy Genesys, której roczny dochód przewyższa 1,3 mld USD, a wydatki na badania i rozwój wynoszą niemal 200 mln USD.

Genesys ma obecnie ponad 4700 klientów w 120 krajach, a Interactive Intelligence – zatrudniająca na świecie 2000 pracowników – legitymuje się ponad 6000 wdrożeniami. Zakończenie transakcji przejęcia jest zapowiadane na koniec tego roku.

W ostatnim czasie rynek UC i CC przechodzi gwałtowną transformację w rezultacie przestawiania się dostawców na modelu chmury obliczeniowej, wynikającego z coraz większego zapotrzebowanie klientów na ten rodzaj usługi. Zdaniem analityków z Gartnera branżę UC i CC czeka coraz większa konsolidacja.