Microsoft to producent z największym udziałem w kanale sprzedaży w Europie – 11 proc. w ujęciu wartościowym, według firmy analitycznej Canalys. Dalej są: HP (8 proc.), Cisco (7 proc.), Dell EMC (6 proc.), Lenovo i HPE (po 4 proc.).

Szef Canalys, Steve Brazier, podczas konferencji Canalys'2018 Channel Forum w Barcelonie, wskazał jednocześnie błędy, jakie jego zdaniem popełniają liderzy rynku w zarządzaniu współpracą z partnerami – według brytyjskiego CRN-a.

Jego zdaniem Microsoft zbyt często zmienia programy partnerskie. "Nasze przesłanie [do Microsoftu]: Jesteście zbyt skomplikowani. Proszę przestańcie zmieniać program zawsze w sierpniu. Nie trzeba go odnawiać co 12 miesięcy. Stabilność ułatwiłaby życie każdemu z was" – stwierdził zwracając się do resellerów, integratorów i retailerów obecnych na konferencji.

Przechodząc do HPE, przypomniał zasadniczą restrukturyzację, jaką przeszła korporacja w ostatnich kwartałach w ramach inicjatywy HPE Next. Efektem była poprawa wyników finansowych, jednak szef firmy badawczej wskazał również na likwidację struktury regionalnej firmy w EMEA.

"Wyzwaniem dla HPE jest to, że nie działają już w biznesie PC. Nie mają takiej skali, jak Lenovo i Dell, nie są tak konkurencyjni w segmencie serwerów low-end" – dodał dyrektor.

Szef Canalys nie oszczędził słów krytyki innym gigantom. Utrzymuje, że Cisco przechodząc transformację od dostawcy sprzętu do firmy skoncentrowanej na oprogramowaniu, zaniedbuje swoich partnerów CCIE (Cisco Certified Internetwork Expert).

W przypadku Dell EMC Brazier wypomniał, iż według niego wciąż istnieje konflikt między sprzedażą bezpośrednią a kanałem partnerskim koncernu.

Pochwalił HP, iż zawsze pokazywało "niewiarygodne zaangażowanie" na kanale sprzedaży, ale jednocześnie utrzymuje, że partnerami "wstrząsnęło" przejęcie przez producenta dużego dostawcy usług MPS – Apogee na początku br. Z kolei słabością Lenovo, jak twierdzi Brazier, są narzędzia przeznaczone dla kanału sprzedaży.

Źródło: channelweb.co.uk