Przychody na rynku RODO zwiększą się z 907,4 mln dol. w 2018 r. do 2,66 mld dol. w 2023 r. – według prognozy MarketsandMarkets. Największy udział będzie miała rzecz jasna Europa. Liczby obejmują wydatki na rozwiązania (jak wyszukiwanie danych i mapowanie, zarządzanie danymi i zarządzanie interfejsem API) i usługi (jak ocena gotowości do RODO, ocena ryzyka, Data Protection Officer-as-a-service, czyli usługi inspektora ochrony danych).

Przewiduje się, że organizacje będzie skłaniać do inwestycji rosnąca ilość danych oraz wymagana przez RODO potrzeba zapewnienia ich bezpieczeństwa oraz wdrożenia odpowiednich procedur przetwarzania. Rozwiązania do zarządzania danymi (jak dostęp, usuwanie, szyfrowanie, monitorowanie) będą miały największy udział w rynku niż zarządzanie API, ponieważ są bardzo ważne w kontekście RODO. Według prognozy przez najbliższe 5 lat duże przedsiębiorstwa utrzymają wyższy udział w rynku w porównaniu do MŚP.

Głównymi dostawcami na rynku usług związanych z RODO według MarketsandMarkets są: Absolute Software (Kanada), Actiance (USA), AWS (USA), Capgemini (Francja), Hitachi Systems Security (Kanada), IBM (USA), Informatica (USA), MetricStream (USA), Micro Focus (Wielka Brytania), Microsoft (USA), Mimecast (Wielka Brytania), Nymity (Kanada), OneTrust (USA i Wielka Brytania), Oracle (USA), Proofpoint (USA), Protegrity (USA), SAP (Niemcy), SAS (USA), Snow Software (Szwecja), Swascan (Włochy), Symantec (USA), Talend (USA), TrustArc (USA), Trustwave (USA), Varonis (USA) i Veritas (USA).