Według danych zgromadzonych przez Google tablety są najczęściej wykorzystywane stacjonarnie i służą przede wszystkim do rozrywek – zazwyczaj pracują w domu (82 proc.), w nocy (62 proc.) oraz w weekendy (69 proc.). Tylko 7 proc. ankietowanych używa tabletu do pracy, a 11 proc. – mobilnie. Większość internautów (68 proc.) spędza ze swoim urządzeniem co najmniej godzinę, a 38 proc. – więcej niż dwie godziny. Prawie 80 proc. proc. przyznało, że po zakupie tabletu rzadziej używa komputera, a 43 proc. spędza z tabletem więcej czasu niż z laptopem czy desktopem. Jedna trzecia woli przed snem pobawić się nowym gadżetem niż oglądać telewizję.

Na pytanie, do czego używasz tabletu, najwięcej odpowiedzi (84 proc.) brzmiało „do gier”. Jednak niewiele mniejszej liczbie internautów sprzęt przydaje się do poszukiwania informacji (78 proc.) i przeglądania poczty (74 proc.). Więcej niż połowa wykorzystuje tablet do czytania wiadomości (61 proc.), połączenia z portalami społecznościowymi (56 proc.) oraz stronami z muzyką i filmami (51 proc.). Mniej respondentów potrzebuje tabletu do e-booków (46 proc.) i zakupów online (42 proc.). Prawie 60 proc. przyznało, że częściej czyta książki na tablecie niż w wersji papierowej.

Badanie przeprowadzono w marcu, wzięło w nim udział 1430 respondentów, użytkowników tabletów różnych marek.