Groupon dalej na minusie
W IV kw. 2011 r. Groupon miał 42,7 mln dol. straty. To znacznie mniej niż rok wcześniej, ale wyniki zawiodły inwestorów. Akcje serwisu straciły na wartości kilkanaście procent.
Po kolejnych kwartałach na czerwono i wyraźnym odbiciu w III kw. 2011 r. (najniższa jak dotąd strata – 239 tys. dol.), inwestorzy liczyli na to, że największy na świecie biznes zakupów grupowych wreszcie wyjdzie na plus. Okazało się jednak, że firma, wyceniona na debiucie giełdowym na 12 mld. dol., nadal nie zarabia. W bilansie netto miała 42,7 mln dol. straty, co jednak jest dużo lepszym wynikiem niż w IV kw. 2010 r. (378,6 mln dol. na minusie). Odnotowano zysk operacyjny w wysokości 15 mln dol. (rok wcześniej 336 mln dol. straty). Przychody wzrosły do 506,5 mln dol. (III kw. 2011 r. – 430,1 mln dol.).
Największym obciążeniem po stronie kosztów Groupona są wciąż duże wydatki na marketing, które w minionym kwartale przekroczyły 150 mln dol. Serwis działa w 47 krajach.
Podobne aktualności
AMD w głębszym dołku
Producent czipów zamknął ub.r. stratą netto w wysokości 660 mln dol. Słabe wyniki spółka tłumaczy spadkami sprzedaży komputerów, zapowiada inwestycje w badania i rozwój.
AMD pogłębiło stratę
Producent bije rekordy ujemnych wyników. W III kw. br. miał blisko 200 mln dol. straty netto - prawie dwa razy więcej, niż spodziewali się analitycy.