Według Megapanel PBI/Gemius od wiosny Groupon stracił ponad milion użytkowników, ale nadal jest zdecydowanym liderem na rynku zakupów grupowych. Na pozycję numer 2 wysunął się Citeam, który z kolei regularnie zwiększa zasięg. Od czerwca do sierpnia pozyskał kolejnych 280 tys. użytkowników i miał ich w sumie 1,39 mln. W tym samym czasie nieznacznie poprawił się Gruper (o 30 tys. użytkowników).

Największy zasięg na polskim rynku e-commerce ma niezmiennie Grupa Allegro. W sierpniu w porównaniu z czerwcem liczba użytkowników serwisów Allegro zmniejszyła się o 300 tys.

 

E-commerce, ranking witryn według zasięgu miesięcznego w sierpniu 2011 r.

  Nazwa  Użytkownicy
(real users)
Odsłony krajowe
ogółem
Zasięg 
1 Grupa Allegro.pl – E-commerce 11
294 561
3 858 855 791 60,31%
2 groupon.pl 3 667 985 19,59%
3 nokaut.pl 2 727 667 10
520 609
14,56%
4 Grupa Wirtualna
Polska – Orange – E-commerce
1 699 742 44
224 598
9,08%
5 okazje.info.pl 1 651 101 10
111 191
8,82%
6 Grupa
Spolecznosci.pl – E-commerce
1 647 633 75
928 946
8,80%
7 aukcjoner.pl 1 502 209 8,02%
8 bonprix.pl 1 453 485 7,76%
9 Grupa Onet.pl –
E-commerce
1 425 253 104
812 702
7,61%
10 citeam.pl 1 395 378 7,45%
11 merlin.pl 1 383 523 7,39%
12 weltbild.pl 1 333 050 7,12%
13 archiwumallegro.pl 1 236 354 6,60%
14 gruper.pl 1 234 730 6,59%
15 skapiec.pl 1 226 534 6,55%
16 Grupa Ebay 1 123 054 6,00%
17 euro.com.pl 1 038 147 5,54%
18 tchibo.pl 1 036 648 5,54%
19 empik.com 979 250 20
824 884
5,23%
20 galerieallegro.pl 816 802 4,36%


Źródło: Megapanel PBI/Gemius.