Rynek gier korzystających z wirtualnej rzeczywistości (VR – virtual reality) rośnie obecnie w tempie 67 proc. rocznie. Według analityków Technavio to tempo rozwoju utrzyma się przez najbliższe trzy lata. Do klientów trafia coraz więcej tytułów wykorzystujących coraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Największy udział w ofercie mają tzw. strzelanki. Gry VR tworzą również polskie firmy.

Przedstawiciele branży gier wideo mają jednak wątpliwości, czy ten trend będzie do obronienia w dłuższej perspektywie. Zdaniem niektórych z nich wirtualna rzeczywistość oraz zastosowanie kontrolerów ruchu w gamingu, to jedynie chwilowa moda.

– Gry są coraz doskonalsze, urządzenia do gier są coraz potężniejsze, tworzą coraz bardziej realistyczny, naśladujący rzeczywistość obraz, animację, natomiast mam wiele znaków zapytania dotyczących tego, czy takie rozwiązania, jak VR czy technologie ruchowe wyjdą poza obszar niszy. Gry będą coraz ładniejsze, coraz bardziej wciągające, ale jednak będziemy je konsumować w tym formacie, w którym to ma miejsce od dwudziestu kilku lat – przewiduje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Aleksy Uchański, prezes studia Movie Games.

Jego zdaniem, istniej wciąż wiele barier technologicznych uniemożliwiających efektywne wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej w grach. Technologia VR będzie nadal rozwijana i dopracowywana, ale obecnie jest na zbyt wczesnym etapie rozwoju, by na dobre zadomowić się w branży gier. Pierwsze próby jej wykorzystania w grach były robione już 20 lat temu przez Nintendo.

 - Zapewne są możliwe dalsze eksperymenty z technologią VR, jednak uważam, że ona jest dzisiaj niewystarczająca. Wrażenie immersji jest niewystarczające, problemy z błędnikiem są poważne, urządzenia nie są dość wygodne, oferta gier jest za mała i chyba już wszyscy widzą, że wirtualna rzeczywistość musi jeszcze poczekać, być może kolejne 20 lat – ocenia prezes Movie Games.

Generalnie światowy rynek gier komputerowych, według raportu Newzoo, przyniósł w 2017 roku 116 mld. dolarów. To o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Autorzy raportu szacują, że do 2020 roku będzie rósł średnio o 8 proc. rocznie. W 2020 roku osiągnie wartość 143,5 mld dolarów.

Źródło: Newseria.pl