Globalne przychody na rynku gier komputerowych wyniosły w 2016 roku 101,1 mld dol. Z tego 24,6 mld dol. zostało wygenerowanych na rynku chińskim. Jest na nim około 600 mln graczy. Chiny po raz pierwszy zostały liderem wyprzedzając zajmujące wcześniej pierwsze miejsce Stany Zjednoczone. Średni przychód przypadający na gracza jest obecnie w Państwie Środka większy niż w USA.

Ważnym czynnikiem wzrostu chińskiego rynku było, jak podaje serwis Forsal.pl, uruchomienie sklepu z aplikacjami mobilnymi Apple’a. W 2016 Chiny odpowiadały za 31 proc. całkowitego przychodu ze sprzedaży gier dla systemu iOS. Cztery lata wcześniej było to zaledwie 3 proc.

Na całym świecie jest obecnie ponad 2 mld graczy. Największym segmentem tego rynku są gry mobilne. Prognozy mówią, że branża gier komputerowych będzie się nadal rozwijać. Przychody w tym roku mają wynieść 109 mld dol., z czego 42 proc. będzie przypadać na gry na urządzenia mobilne.

W 2020 roku globalny rynek gier komputerowych ma osiągnąć wartość 129 mld dol. Gry mobilne, jak szacują eksperci, będą wówczas przynosić większe przychody niż w sumie gry na konsole i komputery.

Źródło: Forsal.pl