HelloIT to serwis sprzedażowy przeznaczony dla klientów biznesowych i instytucjonalnych. Obejmuje ofertę sprzętu IT i materiałów biurowych. Docelowo ma ona przejąć funkcje prowadzonej przez ABC Datę platformy BiznesLink (w ramach Interlinka) – jest to narzędzie pomagające resellerom oferować klientom produkty i usługi.

– HelloIT jest pewnym odwzorowaniem BiznesLinka, uzupełnionym o szereg dodatkowych funkcjonalności. Ze względu na otwartą formę, może ułatwić resellerom zwiększenie sprzedaży produktów i usług – tłumaczy Juliusz Niemotko, wiceprezes ABC Daty. – Outsourcing zadań związanych z rozwojem BiznesLinka pozwoli naszej spółce z jednej strony na zwiększenie skali działalności tej platformy, a z drugiej na uwolnienie części zasobów. Wykorzystamy je do realizacji zadań strategicznych w obszarze e-commerce, czyli przede wszystkim rozbudowy InterLinka, czy rozwoju narzędzi marketing automation wykorzystujących potencjał jaki niesie Big Data  – dodaje Juliusz Niemotko.

HelloIT ma łączyć funkcje porównywarek cenowych i e-sklepów. Jak informuje Marcin Sowiński, dyrektor biznesowy HelloIT, platforma pozwala na porównanie warunków handlowych oraz weryfikację kontrahentów. Dostępne są różne formy finansowania zamówień. W przyszłości ma pojawić się opcja płatności odroczonej oraz możliwość organizacji postępowań przetargowych. 

Rozwój e-commerce został uznany za priorytetowy dla ABC Daty i wpisany na listę kluczowych inicjatyw w strategii biznesowej dystrybutora na lata 2016-2018. ABC Data planuje w najbliższym czasie dalszy rozwój platform mobilnych oraz stworzenie własnej platformy transakcyjnej do sprzedaży rozwiązań chmurowych.  

Spółka BiznesLink Co. oprócz HelloIT jest także właścicielem serwisu horecalink.pl z ofertą produktów z branży HoReCa oraz dentalink.pl – platformy zakupowej dla stomatologów.