Mobilność, chmura, cyfryzacja danych i bezpieczeństwo to
najważniejsze, zresztą powiązane ze sobą trendy w IT zdaniem HP. Na
konferencji pokazano nowe urządzenia i usługi, które mają być
odpowiedzią na te wyzwania. Zaoferuje je w najbliższym czasie dział HP
PPS (Personal and Printing Systems), który skupia biznes komputerowy i
drukarkowy. Na rynek zostaną wprowadzone przede wszystkim produkty dla
firm, co świadczy o znaczeniu, jakie HP przywiązuje do tego segmentu.
Przedstawiciele koncernu podkreślali, że producent chce rozwijać swoją
ofertę ściśle współpracując z partnerami.

Co ciekawe, na medialne
otwarcie mega konferencji HP Discover 2013 (zaplanowano 500 sesji,
wydarzenie odbywa się w centrum konferencyjnym o powierzchni 500 tys. stóp
kwadratowych) pokazano nie – jak się można było spodziewać – kolejną
generację maszyn PC czy tabletów, lecz rozwiązanie dla handlu. HP szuka
więc możliwości rozwoju swojego biznesu w tym segmencie rynku. Ową
nowością jest ElitePad POS Solutions, który powstał na bazie tabletu
ElitePad. To 10-calowa maszyna z Windows 8 Pro i procesorem Atom, która
według producenta będzie mobilnym punktem sprzedaży. Została wyposażona w
skaner kodów kreskowych, czytnik pasków magnetycznych i dodatkową
baterię, a także rozwiązania do zarządzania i zabezpieczenia. Producent
nie podał ceny urządzenia. Pochwalił się natomiast, że już teraz jest
znaczącym graczem na rynku rozwiązań dla handlu.

Dla klientów
rośnie znaczenie cloud computingu i kwestii bezpieczeństwa. Zaanonsowano
szereg nowych usług dla przedsiębiorstw, które są odpowiedzią na te potrzeby.

Jedną z nich jest ePrint Enterprise 2.2 umożliwiająca
drukowanie z dowolnego miejsca przez Internet (dokładniej z pomocą
poczty elektronicznej). Funkcja ePrint jest dostępna w maszynach HP od kilku sezonów (działa już 46 mln maszyn z tą opcją – poinformowano na
konferencji). Wersja biznesowa usługi zostanie zintegrowana z
rozwiązaniem do zarządzania urządzeniami mobilnymi firmy Good
Technology. Ma lepsze zabezpieczenia i opcję szyfrowania danych.

Zapowiedziana
już w ubiegłym roku usługa Flow CM Professional powinna ułatwić
klientom biznesowym tworzenie, przechowywanie i współdzielenie
dokumentów (w chmurze). Jest powiązana z maszynami MFP (z pomocą sprzętu
można np. zeskanować dokument i puścić go w cyfrowy obieg). Wzbogacono
ją o udoskonalone opcje szyfrowania danych i wsparcie dla sprzętu z Androidem.

Producent poinformował, że wprowadzi
na rynek nowe serie stacjonarnych maszyn biznesowych Elite Serii 800
oraz Elite Pro Serii 600. Mimo że nadeszła epoka mobilności, klienci
korporacyjni nie zmieniają szybko przyzwyczajeń – 40 proc. naszych klientów używa desktopów, ten rodzaj maszyn będzie tam jeszcze długo używany – stwierdził Enrique Lores, HP’s senior VP of sales and services.

 
Nowe
desktopy umożliwiające korzystanie z usług w chmurze, wyposażone w
rozwiązania do zarządzania i bezpieczeństwa wpisują się w rynkowe
trendy. Urządzenia pojawią się w wersjach AIO i klasycznych desktopów
(jak AIO Pro 600, Pro Desk 600). Będą dostępne konfiguracje z
dotykowymi ekranami i modułem NFC do bezprzewodowej komunikacji.

HP
liczy także na dobry biznes związany z przechodzeniem przedsiębiorstw z
systemu Windows XP na nowsze. Według Enrique Loresa ok.40 proc. 
klientów w przedsiębiorstwach wciąż używa XP. W kwietniu 2014 r. Microsoft kończy
wsparcie dla tego systemu, więc zdaniem HP w interesie związanym z
transformacją będzie coraz większy ruch, a producent rzecz jasna nie
zamierza stać z boku. Firmy, które odchodzą od XP, HP kusi ofertą nowych
AIO i desktopów z możliwością wyboru systemu – Windows 7 albo Windows
8. Oferuje także usługi migracji.

Dla partnerów przygotowano
program o nazwie Managed Print Specialist Resell, który dzięki
narzędziom dostępnym online umożliwia zarządzanie procesami sprzedaży I
bezpośredni kontakt z klientem. Dodano nowe opcje dla firm, które
zainwestowały w usługi Managed Print Services (MPS).