W III kw. finansowym 2017, zakończonym 31 lipca, HP Inc. zwiększyło przychody o 10 proc. wobec ub.r., do 13,1 mld dol., natomiast zysk netto zmniejszył się o 17 proc., do 0,7 mld dol.

Sprzedaż działu komputerowego HP (Personal Systems) wyniosła 8,4 mld dol. wobec 7,51 mld dol. rok wcześniej (+12 proc.), przy marży operacyjnej 3,7 proc. Bardziej wzrosły dostawy w segmencie konsumenckim (+14 proc.) niż biznesowym (+11 proc.).

CEO koncernu, Dion Weisler, podkreśla że wynik znacznie przewyższający średnią dla 4 największych producentów komputerów (HP, Lenovo, Dell i Apple). "Duży stał się jeszcze większy" – skwitował CEO najnowszy bilans.

"Naszym priorytetem jest kontynuacja profitowego wzrostu" – zapowiada szef korporacji. Zauważa, że zysk operacyjny działu PS, marże i sprzedaż rośnie mimo wzrostu cen komponentów. Według niego popyt na sprzęt HP jest efektem innowacji wprowadzonych w nowych komputerach i dobrej współpracy z partnerami. "Wydaje mi się, że nie ma innej firmy, która robi więcej z kanałem sprzedaży niż my" – twierdzi szef korporacji.

W przypadku działu druku HP odnotowało wreszcie wyraźny wzrost sprzedaży materiałów eksploatacyjnych – liczony po stałym kursie walut wyniósł 10 proc. netto rok do roku. Przychody całej grupy Printing poprawiły się o 6 proc., do 4,69 mld dol. z 17,3 proc. marży operacyjnej. Poprawa jest m.in. związana według Weislera z rosnącymi wpływami z usług zarządzania drukiem. Sprzedaż urządzeń była podobna jak rok wcześniej, zarówno w segmencie biznesowym jak i konsumenckim.