W IV kw. roku finansowego HP Inc. przekroczył oczekiwania dotyczące przychodów – były nieznacznie (o 0,3 proc.) wyższe niż w analogicznym okresie ub.r., sięgając 15,41 mld dol., co jednak oznacza wyższy wynik niż przewidywali specjaliści. Jednak zysk spadł ponad 3-krotnie, do 388 mln dol.

CEO HP Enrique Lores przekonuje, że był to "mocny kwartał", a wyniki pokazują, że strategia firmy działa.

Głównie w segmencie komputerowym nastąpił wzrost (+4 proc.), do 10,4 mld dol., większy w przypadku desktopów (+5 proc.) niż notebooków (+2 proc.). Klienci w przedsiębiorstwach i organizacjach zwiększyli zakupy  (+8 proc.), w przeciwieństwie do konsumentów (-4 proc.).

Ponownie zmniejszyła się sprzedaż działu druku – tym razem o 6 proc., poniżej 5 mld dol. Nawet w segmencie komercyjnym odnotowano spadek (-2 proc.).

Kolejny kwartał z rzędu zmniejszyła się sprzedaż materiałów eksploatacyjnych – tym razem o 7 proc., a generuje ona większość przychodów działu druku (3,16 mld dol. w IV kw.). Jednak według HP częściowo rekompensuje ten dołek dwucyfrowy wzrost w segmencie zarządzanych usług druku (MPS), w których w modelu kontraktowym oferowane są oryginalne materiały eksploatacyjne HP.  

W całym roku HP Inc. zwiększyło przychody o 0,5 proc., do 58,76 mld dol. Zysk był niższy o 41 proc. (3,15 mld dol.).

CEO Xerox: zbudujmy lidera branży

HP pokazało bilans akurat w czasie, gdy Xerox prze do przejęcia firmy. Po ponownym odrzuceniu oferty przez zarząd HP, który określił działania Xerox jako "agresywne", CEO koncernu drukarkowego, John Visentin, zapowiedział w kolejnym liście do szefów HP, że zwróci się bezpośrednio do akcjonariuszy z propozycją zakupu wartą 33,5 mld dol.

"Nie zamierzamy przepraszać za 'agresywną' taktykę" – oznajmił CEO, powtarzając, że potencjalne korzyści z kombinacji HP i Xerox są oczywiste.

"Razem możemy stworzyć lidera branży – o zwiększonej skali i najlepszych w swojej klasie ofertach w całym portfolio produktów – który będzie w stanie inwestować więcej w innowacje i generować większe zyski dla akcjonariuszy." – pisze CEO Xerox, choć tym razem raczej nie próbuje już przekonać zarządu HP, lecz akcjonariuszy.