HP Inc. sprzedał część aktywów
Koncern sprzedał kolejny biznes związany z oprogramowaniem. Skoncentruje się na dwóch zasadniczych działach.
HP Inc. zbyło dział oprogramowania do zarządzania komunikacją z klientami (CCM). Nabywcą za 315 mln dol. jest kanadyjska firma OpenText, która w kwietniu br. przejęła już od HP Inc. biznes oprogramowania i usług Customer Experience za 170 mln dol.
CEO HP Inc., Dion Weisler, podkreślił koncentrację firmy na dwóch zasadniczych biznesach (PC i druk). Wpływy ze sprzedaży biznesu CCM zasilą dywizję drukarkową. Celem koncernu w najbliższym czasie jest stabilizacja sprzedaży w tym biznesie i jego większa przewidywalność. Firma będzie dążyć do zmniejszenia zapasów w kanale sprzedaży, zamierza zwiększyć aktywność na polu marketingu.
W dziale druku w II kw. finansowym, zakończonym 30 kwietnia br., obroty zmniejszyły się o 16 proc., do 4,637 mld dol. Sprzedaż sprzętu (w ujęciu ilościowym) w segmencie B2C spadła o 18 proc., a B2B – o 12 proc.
Koncern podniósł prognozę zysku na aktualny III kw. finansowy z 0,37 – 0,40 dol. na akcję (tyle przewidywano w maju) do 0,43 – 0,46 dol.
Warto zauważyć, że HPE – drugi koncern powstały po podziale HP w ub.r. – również realizuje strategię specjalizacji i koncentracji na węższym niż dotychczas segmencie rynku. W maju poinformował, że od korporacji zostanie oddzielony dział usług dla przedsiębiorstw.
Podobne aktualności
Na co stawia HP?
Sztuczna inteligencja oraz rozwiązania hybrydowe – to kluczowe hasła w strategii rozwoju HP Inc. na nadchodzące lata. Obejmuje ona obszar komputerów osobistych (także gamingowych) wraz z peryferiami oraz narzędzia i usługi dające użytkownikom większą elastyczność.
Drastyczny spadek na rynku komputerów PC
Drugi kwartał 2022 r. przyniósł duże tąpnięcie na rynku komputerów PC
HP całkowicie wycofuje się z Rosji
"Po ponad trzech miesiącach wojny dewastacje i cierpienia na Ukrainie są trudne do zrozumienia" - komentuje CEO HP podjętą decyzję.