HP Inc. zbyło dział oprogramowania do zarządzania komunikacją z klientami (CCM). Nabywcą za 315 mln dol. jest kanadyjska firma OpenText, która w kwietniu br. przejęła już od HP Inc. biznes oprogramowania i usług Customer Experience za 170 mln dol.

CEO HP Inc., Dion Weisler, podkreślił koncentrację firmy na dwóch zasadniczych biznesach (PC i druk). Wpływy ze sprzedaży biznesu CCM zasilą dywizję drukarkową. Celem koncernu w najbliższym czasie jest stabilizacja sprzedaży w tym biznesie i jego większa przewidywalność. Firma będzie dążyć do zmniejszenia zapasów w kanale sprzedaży, zamierza zwiększyć aktywność na polu marketingu.

W dziale druku w II kw. finansowym, zakończonym 30 kwietnia br., obroty zmniejszyły się o 16 proc., do 4,637 mld dol. Sprzedaż sprzętu (w ujęciu ilościowym) w segmencie B2C spadła o 18 proc., a B2B – o 12 proc.

Koncern podniósł prognozę zysku na aktualny III kw. finansowy z 0,37 – 0,40 dol. na akcję (tyle przewidywano w maju) do 0,43 – 0,46 dol.

Warto zauważyć, że HPE – drugi koncern powstały po podziale HP w ub.r. – również realizuje strategię specjalizacji i koncentracji na węższym niż dotychczas segmencie rynku. W maju poinformował, że od korporacji zostanie oddzielony dział usług dla przedsiębiorstw.