HP Inc. zakończyło przejęcie działu druku Samsunga. Umowę w tej sprawie podpisano we wrześniu 2016 r. Wartość transakcji to 1,05 mld dol. Za tę cenę amerykański koncern stał się właścicielem portfolio produktów i technologii oraz 6,5 tys. patentów. Około 1,3 tys. inżynierów i specjalistów ds. badań Samsunga zasiliło kadry HP Inc. (a w sumie ponad 6 tys. pracowników). Częścią kontraktu są także inwestycje Samsunga w HP o wartości od 100 do 300 mln dol.

Celem zakupu rozwiązań piątej siły na światowym rynku urządzeń drukujących, jaką dotychczas był Samsung, jest przede wszystkim biznes kopiarkowy A3. HP dzięki akwizycji znacząco wzmocni tę część swojego portfolio. Będzie mogło zaoferować znacznie bardziej zróżnicowany asortyment niż dotychczas. Jak przekonywał w ub.r. CEO HP Inc., Dion Weisler, akwizycja to także dobra wiadomość dla partnerów firmy, bo rozwiązania A3 będą oferowane w kanale sprzedaży.

Enrique Lores, szef działu druku w HP, zaznacza, że zakup daje koncernowi możliwość "bardziej agresywnych" działań w zakresie kształtowania cen i programów. Dotychczasowi partnerzy Samsunga mają zostać stopniowo włączani do programów HP.

W ocenie producenta rynek urządzeń A3 stwarza obecnie największe możliwości rozwoju w segmencie druku. Jego wartość amerykańska firma szacuje na 55 mld dol. Tymczasem jak dotąd HP ma kilka proc. tego rynku, podczas gdy w segmencie A4 wielokrotnie więcej. Ponadto cennym nabytkiem są także wysoko wykwalifikowani specjaliści. Jak twierdzi, Dion Weisler, Samsung angażuje najlepszych fachowców.

W II kw. 2017 r. Samsung miał 3,7 proc. udziału w światowym rynku urządzeń drukujących. Jego sprzedaż była o 5,7 proc. niższa niż rok wcześniej. HP Inc. jest liderem rynku (36,8 proc., +1,3 proc.).