Nowy globalny program partnerski HP Amplify wejdzie w życie z dniem 1 listopada 2020 r. dla partnerów handlowych, a w drugiej połowie 2021 r. dla partnerów detalicznych – zapowiedział producent.

Celem jest uproszczenie programu, tak aby było jasne dla partnerów, jakiego zaangażowania wymaga. Inne niż w dotychczasowym Partner First będą poziomy współpracy. Zmieni się system kompensacji i zachęt. Priorytetem będzie nagradzanie integratorów i resellerów nie tyle za słupki sprzedaży, co za wartość, jaką wnoszą oni dla klientów, kompetencje i inwestycje w tym obszarze. Zwiększy się znaczenie danych i ich współdzielenia we współpracy oraz w obsłudze użytkowników technologii HP – wynika z wirtualnej prezentacji nowego programu.

„Dzisiejszy klient oczekuje usprawnionej, zautomatyzowanej i spersonalizowanej obsługi. Dlatego też, aby móc się rozwijać w tym dynamicznym środowisku – gdzie dane stanowią nową walutę –  musimy wprowadzić niezbędne zmiany i podchodzić do naszych klientów jeszcze bardziej indywidualnie” –  wyjaśnia Christoph Schell, dyrektor handlowy HP Inc.  

Dwa poziomy, Trzy filary

Program przewiduje dla partnerów dwa poziomy współpracy – Synergy, czyli podstawowy, oraz Power wiążący się z większymi benefitami i wymaganiami. Koncentruje się na trzech filarach: wydajności, możliwościach i współpracy. Ma umożliwić bardziej indywidualne podejście do klientów i ułatwić budowanie strategii wprowadzania produktu na rynek, które obejmują kombinację modeli transakcyjnych, kontraktowych i hybrydowych – zapowiada HP.

Nagrody nie tylko za sprzedaż

Według HP nowy system oceny i nagradzania uwzględnia wysiłki partnerów w ramach całościowego procesu sprzedaży, od wielkości rejestracji do średniej wartości sprzedaży i utrzymania projektu.

W ocenie mają liczyć się nie tylko przychody ze sprzedaży. HP zamierza nagradzać partnerów, którzy inwestują w swoje możliwości w obszarze e-commerce oraz w obsługę klientów. Im więcej opcji bezpiecznego gromadzenia danych, wprowadzania rozwiązań na rynek, usług i specjalizacji, tym większe korzyści dla partnerów.

Możliwości zostaną dostosowane do sektorów, w których działają klienci, tworząc bardziej spersonalizowane rozwiązania – obiecuje producent.

Współpraca obejmuje opcjonalne zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów (zgodnie z obowiązującymi regulacjami), co pozwoli lepiej poznać ich preferencje i usprawnić obsługę.

Więcej szczegółów będzie znanych bliżej daty premiery HP Amplify, czyli 1 listopada 2020 r.