Po raz pierwszy od 6 lat HP Inc. odnotowało jednoczesny wzrost sprzedaży komputerów i drukarek w tym samym kwartale. Obroty działu komputerowego Personal Systems w II kw. finansowym 2016/2017 (zakończonym 30 kwietnia) zwiększyły się o 10 proc., do 7,66 mld dol., ale większą niespodzianką był pozytywny wynik biznesu drukarkowego. Wartość sprzedaży wzrosła o 2 proc. rok do roku, do 4,74 mld dol. Co jeszcze bardziej zaskakujące, po długim okresie spadków HP zwiększyło wpływy ze sprzedaży materiałów eksploatacyjnych o 2 proc. (a samych maszyn – o 7 proc.). Zwiększyła się także marża operacyjna działu drukarkowego – z 16 proc. do 17,4 proc. 

"Kanał sprzedaży odegrał wielką rolę w tych wynikach" – komentuje Dion Weisler, CEO HP Inc. Wyniki całej firmy za miniony kwartał uznaje za przełomowe. HP zwiększyło prognozę zysku w aktualnym roku finansowym (zakończy się w październiku br.). Jego zdaniem bilans na PC i drukarkach poprawił się m.in. dzięki "ofensywie everything-as-a-service".

W dziale komputerowym marża wyniosła 3,2 proc. Liczba sprzedanych komputerów (stacjonarnych i przenośnych) była wyższa o 5 proc. wobec analogicznego kwartału poprzedniego roku.

W całym kwartale zysk netto HP Inc. zmniejszył się jednak do 685 mln dol. z 702 mln dol. przed rokiem, przy przychodach większych o 7 proc. (12,385 mld dol.). Rentowność na poziomie netto zmniejszyła się z 6,1 proc. do 5,5 proc.