Udostępniona w ubiegłym tygodniu aktualizacja oprogramowania do maszyn HP OfficeJet ponownie – tak jak przed rokiem – sprawiła problemy użytkownikom korzystającym z alternatywnych kartridży. Bez uprzedzenia w niektórych modelach drukarek przestały działać materiały eksploatacyjne, które nie mają odpowiednich czipów bezpieczeństwa. Przy próbie uruchomienia ich użytkownicy otrzymują informację, że kartridż jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Według nieoficjalnych wyliczeń używanie alternatywy może okazać się utrudnione w ponad 30 modelach atramentowych urządzeń drukujących OfficeJet oraz OfficeJet Pro.

HP już po pierwszych sygnałach o blokadzie alternatywy przyznało, że problem jest. Wyjaśnia, że powoduje go przestarzałe narzędzie "Dynamic Security Feature". Aplikacja sprawdza, czy czipy w kartridżach do drukarek są oryginalne.

Koncern sygnalizuje, że blokada alternatywnych materiałów nie była celowa. Udostępnił aktualizację firmware'u, która usuwa narzędzie powodujące problemy w maszynach OfficeJet. Można je pobrać tutaj.

Podobna sytuacja miała miejsce w ub.r., gdy HP zaktualizowało oprogramowanie do urządzeń OfficeJet.