HP rośnie w siłę
Koncern korzysta na ożywieniu na rynku PC i przejęciu działu druku Samsunga.
W swoim III kw. finansowym (do końca lipca br.) HP Inc. poprawiło zysk o 26 proc., do 880 mln dol., przy przychodach większych o 12 proc. (14,6 mld dol.). Bilans ponownie pozytywnie zaskoczył analityków. Oba główne biznesy HP: PC i druk, odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Dział PC poprawił bilans o 12 proc. Co ciekawe, sprzedaż desktopów zwiększyła się bardziej (+7 proc.) niż notebooków (+6 proc.).
Firma odnotowuje, że klienci wyraźnie częściej niż w ub.r. wybierają modele z wyższych półek cenowych. CEO Dion Weisler wskazuje również na innowacje w komputerach PC, jako główny czynnik poprawy wyników, oraz przejście użytkowników z urządzeń z Windows 7 na "Dziesiątkę". Jest przekonany, że w długim terminie biznes PC nadal pozostanie silny. Wygląda na to, że modna niedawno wizja ery post-PC i śmierci komputerów nie spełniła się.
Dział druku HP Inc. poprawił wynik o 11 proc. w ujęciu wartościowym. Sprzedaż urządzeń biznesowych wzrosła o 24 proc., w czym pomogło przejęcie działu drukarkowego Samsunga.
HP ponownie wyraźnie zwiększyło także przychody z materiałów eksploatacyjnych – o 8 proc., do 3,4 mld dol. Oznacza to, że ten biznes jest wart prawie trzy razy więcej niż sprzedaż samych urządzeń drukujących w segmencie biznesowym (1,17 mld dol.).
Amerykański koncern dopiero się rozpędza. Dion Weisler przewiduje, że nadal będą rosnąć zyski i obroty koncernu. Według niego wyniki są efektem wzrostów w strategicznych obszarach, jak segment premium, komercyjny, gaming oraz retail. Do tego doszło efektywne zarządzanie kosztami. "Nie zastosowaliśmy jednego cudownego środka" – wyjaśnia CEO.
Poinformowano także o zmianach w kierownictwie. Biznes druku 3D przejął Christoph Schell, zastępując Stephena Nigro. Powołano także nowego szefa marketingu HP. Został nim Vikrant Batra, który objął stanowisko po Antonio Lucio.
Podobne aktualności
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.