W II kw. finansowym HP, zakończonym 30 kwietnia br., przychody firmy spadły o 11,2 proc. r/r, do 12,5 mld dol. Zysk netto wyniósł 764 mln dol. (-2,3 proc.). Zysk na akcję (0,53 dol.) był wyższy niż w prognozie (0,46 – 0,50 dol.). Cash flow był ujemny (-0,6 mld dol.). W regionie EMEA sprzedaż spadła o 9 proc. licząc w USD.

Sprzedaż działu PC zmniejszyła się o 7 proc., do 8,3 mld dol. W tej samej skali (-7 proc.) obniżył się wynik zarówno w segmencie komercyjnym, jak i konsumenckim. To m.in. efekt niezrealizowanych zamówień z powodu problemów z produkcją lub komponentami wskutek pandemii. Marża zysku operacyjnego sięgnęła 6,6 proc.

Notebooki jeszcze długo będą dobrze schodzić

W przypadku notebooków obroty były podobne jak przed rokiem (5,1 mld dol.), a dla desktopów mniejsze o 18 proc. (2,4 mld dol.). Jednak w ujęciu ilościowym sprzedaż notebooków wzrosła o 5 proc.

W związku z pracą w domu po wybuchu pandemii HP odnotowało silny popyt na notebooki. Spodziewa się, że home office pozostanie trwałym zjawiskiem, dlatego można spodziewać się dobrych wyników sprzedaży notebooków, zwłaszcza w średnim i długim terminie – przewiduje CEO HP Enrique Lores według amerykańskiego CRN-a.

HP nadrobi zaległości w dostawach

Jak zapewnia CEO, HP ma duży backlog zamówień na komputery na III kw. finansowy, ponieważ części z nich nie udało się zrealizować w II kw., z powodu problemów z produkcją w Chinach. Obecnie przywrócono już większość mocy produkcyjnych. Celem jest nadrobienie zaległości jeszcze w tym kwartale.

Druk: dramatyczny spadek w biurach

W biznesie druku w II kw. dołek był 19-procentowy (4,2 mld dol.) przy marży operacyjnej 13,2 proc. HP mówi o "dramatycznym" spadku popytu w biurach.

Na rynek dostarczono mniejszą o niemal jedną czwartą (23 proc.) niż rok wcześniej liczbę maszyn. Segment urządzeń biznesowych był aż 31 proc. na minusie (0,8 mld dol.), a konsumenckich o 16 proc.

Głębszy dołek na eksploatacji, ale więcej subskrypcji

Pogłębił się trend spadkowy na materiałach eksploatacyjnych. Przychody generowane na tonerach i tuszach HP stopniały w dwucyfrowej skali (-15 proc. r/r, do 2,8 mld dol.). Wzrosła natomiast liczba subskrypcji na eksploatację w modelu usługowym Instant Ink (do ponad 7 mln). "To pomaga przyspieszyć naszą strategię w tej kategorii" – twierdzi CEO.

Z powodu Covid-19 HP nie przedstawia prognozy wyników na aktualny rok finansowy.