Christoph Schell będzie pełnił funkcję pierwszego w historii HP Inc. Chief Commercial Officera od 1 listopada br. – poinformował amerykański CRN. Powstanie nowa struktura organizacji handlowej. Zamiast podziału na 3 regiony, tak jak obecnie, zostanie ona zbudowana wokół 10 obszarów geograficznych. Każdy z nich będzie miał swojego dyrektora, podlegającego Schellowi. Wcześniej zarządzał on HP w obu Amerykach, a obecnie odpowiada za druk 3D i produkcję.

Informacja o restrukturyzacji następuje wkrótce po zapowiedzi zmiany CEO HP.  Od 1 listopada będzie nim Enrique Lores, dotychczas zarządzający biznesem druku. Teraz podano, że jego następcą na tym stanowisku zostanie Tuan Tran, który jest w HP od 1991 r. Pełnił różne funkcje. Jest pomysłodawcą instant ink (oferty abonamentowej pay-per-use). Zarządzał biznesem usługowym druku w minionych latach.

Enrique Lores, z którym rozmawiał amerykański CRN, poinformował, że nowa struktura działa już od jakiegoś czasu. Deklaruje, że celem zmian jest uproszczenie modelu operacyjnego firmy, usprawnienie pracy, cyfryzacja i ściślejsza współpraca z partnerami.

Partnerzy skorzystają

Szefowie HP nie spodziewają się większych zakłóceń dla partnerów w związku z wdrażaniem nowej struktury organizacyjnej. Nie zmienią się role związane ze współpracą z kanałem sprzedaży. Wprawdzie planowane są "pewne redukcje personelu", ale na stanowiskach back-office. Cięcia nie będą dotyczyć osób mających kontakt z klientami i partnerami – wynika z deklaracji.

HP będzie ponadto zmierzać do poprawy spójności cen w poszczególnych krajach. Zapowiedziano inwestycje w monitorowanie cen "na bardzo wyrafinowanym poziomie". Dostęp partnerów do narzędzi oferowanych przez producenta będzie uzależniony od posiadanych przez niego certyfikatów – wynika z zapowiedzi.