– Uwypuklenie kolorami kluczowych sformułowań sprawia, że dokument jest bardziej przejrzysty i łatwiejszy do przyswojenia w krótkim czasie – twierdzi Izabela Sulima, Marketing Manager HP. Potwierdzają to wewnętrzne badania przeprowadzone przez producenta – okazało się, że 87 proc. respondentów szybciej ogarnia treść informacji na wydruku kolorowym niż czarno-białym. Z informacji, które zaprezentowało HP wynika także, że klienci częściej regulują faktury drukowane w kolorze.

Według HP kolor nie musi być drogi. W przypadku urządzeń atramentowych koszt druku może być nawet o połowę tańszy niż w maszynach laserowych porównywalnej klasy (orientacyjne stawki to ok. 6 gr za 1 str. w czerni i 20 gr w kolorze). Takie oszczędności ma umożliwiać korzystanie z biznesowych modeli z serii OfficeJet Pro 8100 i 8600 e-AiO przy zastosowaniu tuszy HP XL.

Istotnym trendem na rynku sygnalizowanym przez HP jest możliwość drukowania z dowolnego miejsca i z różnych urządzeń, ze względu na większą mobilność pracowników i coraz bardziej rozpowszechnione urządzenia przenośne. Z badania przeprowadzonego w Europie Zachodniej w 2011 r. wynika, że 38 proc. pracowników zaczyna pracę przed przyjściem do biura, a 37 proc. zajmuje się służbowymi sprawami także po godzinach. Zdaniem HP w firmach sprawdzą się urządzenia z funkcją ePrint, która umożliwia drukowanie w chmurze poprzez e-mail. Otóż dokument do druku wysyła się (np. z komputera albo telefonu) na adres poczty elektronicznej przypisany do drukarki.

Odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na mobilne wydruki jest także powiększenie portfolio przenośnych urządzeń HP. Dotychczas (od roku) firma miała w asortymencie ponad 2-kilogramową drukarkę atramentową OfficeJet 100 Mobile z akumulatorem, który – według producenta – umożliwia drukowanie do 500 stron. W czerwcu na rynek wejdzie zbudowane na bazie tej maszyny urządzenie wielofunkcyjne ze skanerem szczelinowym – OfficeJet 150 Mobile AIO. Maszyna może drukować z prędkością 22 str./min. w czerni i 18 str./min. w kolorze. Komunikację np. ze smartfonem umożliwia moduł Bluetooth. Wydajność akumulatora również wynosi 500 str. Cena urządzenia na polski rynek nie została jeszcze określona (W USA taki model kosztuje 499 dol.). Zdaniem Adama Pawłowskiego, produkt managera HP, przenośne maszyny powinny zainteresować klientów z firm i organizacji ze sfery publicznej, których pracownicy często się przemieszczają (drukarki zamówiła np. policja).