HP Inc. w swoim I kw. nowego roku finansowego (do 31 stycznia br.) zwiększyło zysk netto o 3 proc., do 611 mln dol. wobec 592 mln dol. rok wcześniej. Przychody wzrosły o 4 proc., do 12,7 mld dol.

Zwłaszcza lepsza sprzedaż notebooków przyczyniła się do poprawy bilansu. HP wprowadziło na rynek o 12 proc. więcej komputerów przenośnych wobec analogicznego okresu ub.r., podczas gdy popyt na desktopy pozostał stabilny. Jest to związane głównie z wymianą komputerów w firmach na modele z Windows 10. W sektorze przedsiębiorstw obroty HP na PC wzrosły o 7 proc, ale w segmencie konsumenckim – o 15 proc.

W sumie przychody działu PC zwiększyły się o 10 proc., do 8,2 mld dol. Drugi filar biznesu HP, czyli dział druku, odnotował jednak spadki. Obroty zmniejszyły się o 3 proc., do 4,48 mld dol. Powodem są topniejące ceny. Mniejszy spadek sprzedaży dotyczył przedsiębiorstw (-2 proc. wartościowo rok do roku) niż konsumentów (-7 proc.).