HP: „zdecydowane działania” w segmencie druku
Szef HP Inc. ma pomysł na zatrzymanie spadku sprzedaży materiałów eksploatacyjnych.
Sposobem na przezwyciężenie spadku sprzedaży materiałów eksploatacyjnych jest rozwój biznesu kontraktowego, czyli zarządzanych usług druku. To strategiczny kierunek – twierdzi CEO HP Dion Weisler według amerykańskiego CRN-a. Zastrzegł jednak, że nadal będą realizowane różne strategie, bo są miejsca, gdzie producent osiąga większy zysk na samych drukarkach. W II kw. finansowym przychody (zakończonym 30 kwietnia br.) producenta ze sprzedaży tonerów i tuszy spadły o 3 proc. r/r drugi kwartał z rzędu. To problem, bo wartościowo ten biznes generuje większe wpływy w segmencie druku niż urządzenia.
Po I kw. HP wyjaśniało spadek zmianą modelu zakupowego. Przedsiębiorcy częściej zamawiają materiały do drukarek bezpośrednio w e-sklepach, a nie u partnerów. Ponadto istotnym czynnikiem jest konkurencja refabrykowanych kartridży i dostawców alternatywnych.
Lider korporacji oznajmił, że HP podejmuje „bardzo zdecydowane działania”, by przełamać niekorzystny trend na materiałach eksploatacyjnych. Wskazał zwiększenie inwestycji w reklamę w wyszukiwarkach oraz intensywne kroki w celu ochrony marki.
Po wynikach I kw. przedstawiciel HP ostrzegł partnerów przed handlem produktami alternatywnymi, które naruszają własność intelektualną firmy. Zapowiedział zdecydowane działania wobec dostawców takich produktów. HP opublikował "czarną listę" dostawców, z którymi nie wolno handlować partnerom.
Weisler poinformował również, że firma gromadzi bardziej precyzyjne dane o materiałach eksploatacyjnych, jak informacje telemetryczne. Wcześniej według dyrektora finansowego biznes ten opierał się na "niedokładnych założeniach".
Lobbuje też za zmianami w prawie, zaostrzającymi kryteria wobec alternatywnych produktów.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.