HPE poinformowało o zmianach organizacyjnych i personalnych, które mają uprościć strukturę organizacji i ułatwić współpracę z partnerami. Z końcem roku odejdą Chief Technology Officer Mark Fink oraz Chief Customer Officer John Hirshaw. 

Według zapowiedzi szefowej HPE zespoły hadlowców będą działać w ramach jednej globalnej organizacji w grupie Enterprise. Pokieruje nią Peter Ryan, obecnie dyrektor zarządzający grupy Enterprise w regionie EMEA.

Ponadto HPE scentralizowało marketing produktów i e-commerce w jedną organizację marketingową, którą kieruje Henry Gomez. Celem jest uproszczenie procesów. Z tego samego powodu dyrektor operacyjny Chris Hsu będzie odpowiadał łącznie za zespoły IT i cyberbezpieczeństwa.

’Centralizujemy i upraszczamy organizację. Zmiany ułatwią nam współpracę z partnerami’ – informuje Meg Whitman.

’Teraz nie mamy biznesu, który nie jest realizowany bez partnerów’ – twierdzi szefowa HPE, nawiązując do wydzielenia działu Enterprise Services z HPE do spółki joint venture, zawiązanej z integratorem CSC. 

’Nasze przesłanie związane z tą transakcją jest takie, że teraz jesteśmy jeszcze bardziej entuzjastycznie nastawieni do partnerów, o le to jest możliwe’ – oznajmiła Meg Whitman dla amerykańskiego CRN-a.

Antonio Nero, wiceprezes HPE, nadzorujący grupę Enterprise twierdzi, że obecnie 70 proc. sprzedaży idzie przez partnerów. 'To głównie poprzez nich docieramy do rynku. Wszystko co robimy, robimy z myślą o partnerach’ – zaznacza wiceprezes. Wskazuje m.in. na działania obejmujące rozwój kompetencji partnerów w zakresie usług technicznych. Część partnerów, z którymi rozmawiał amerykański CRN przyznaje, że dział Enterprise Services był dla nich konkurencją.