W ciągu najbliższych 4 lat HPE zamierza zwiększyć udział obrotów generowanych pośrednio z obecnych 70 proc. do 90 proc. – zapowiedział podczas globalnej konferencji partnerskiej w Bostonie Kerry Bailey, wiceprezes odpowiedzialny za kanał sprzedaży. Poinformował przy tym, że w Europie już teraz partnerzy generują ponad 70 proc. obrotów korporacji. Według niego HPE nie przekroczy zamierzonych 90 proc., ale bezpośrednio będą obsługiwani tylko najwięksi klienci.

Bailey oświadczył również, że koncern nie będzie konkurował ze swoimi partnerami.
Poinformował, że program Partner Ready jest skierowany do 3 grup klientów: resellerów, dostawców usług, którzy nadal częściowo są resellerami oraz partnerów, generujących przede wszystkim z usług. Ta grupa rośnie według dyrektora.

HP Inc uruchomiło projekt Social Media Centre, który ma sprawić, że partnerzy będą bardziej widoczni w mediach społecznościowych dla swoich klientów. HPE zapowiedziało, że zamierza zaoferować podobny model działania swoim partnerom. Ma także doradzać, jak mogą oni pojawić się wyżej w wyszukiwarkach. Nowe inicjatywy są związane z tym, że klienci najpierw szukają informacji online, zanim rozpoczną rozmowy o sprzedaży z resellerami czy dostawcami usług.

Z kolei HP Inc poinformowało, że 80 proc. przychodów firmy jest generowanych w kanale sprzedaży. Ta liczba ma wzrosnąć do 87 proc. w nowym roku finansowym, który rozpocznie się 1 listopada.