Dzięki redukcjom firma chce zmniejszyć koszty o 35 proc. i podreperować coraz gorszy bilans finansowy. W II kw. br. HTC miało 267 mln dol. straty netto. Rok wcześniej był zysk.

Swego czasu jeden z najważniejszych producentów na rynku smartfonów przeżywa głęboki kryzys, związany ze spadkiem sprzedaży urządzeń z najwyższej półki. HTC nie jest w stanie sprostać konkurencji liderów, jak Apple i Samsung.

Szefowa firmy, Cher Wang, wyjaśnia, że restrukturyzacja pomoże spółce skoncentrować się na segmencie smartfonów premium, rzeczywistości wirtualnej i połączonych urządzeniach z segmentu lifestyle.

Także roszady kadrowe mają wyciągnąć firmę z dołka. W ciągu roku dwukrotnie zmieniono głównego projektanta produktów marki. W marcu br. z posadą pożegnał się dotychczasowy CEO, Peter Chou. Jego następczyni, Cher Wang, należy do założycieli spółki. Będzie dążyć do większego uniezależnienia HTC od biznesu smartfonowego. Firma poszerza portfolio: wprowadziła do oferty np. kamerkę sportową i okulary do wirtualnej rzeczywistości. 

Kilka dni temu masowe zwolnienia zapowiedziało Lenovo. Obejmą 3,2 tys. pracowników (ok. 5 proc. zatrudnionych na całym świecie).