Huawei: 40 proc. wzrostu w Polsce
"Wielki rok dla Huawei".
Huawei liczy na wzrost sprzedaży biznesu konsumenckiego (Consumer Business Group) w Polsce o 30-40 proc. – poinformował szef grupy, Jefferson Zhang, według ISBnews. W 2017 r. przychody CBG w kraju wyniosły ok. 400 mln euro (ok. 1,7 mld zł według obecnego przelicznika). Wzrost o 40 proc. oznaczałby więc sprzedaż na poziomie ok. 560 mln euro (aktualnie ok. 2,4 mld zł) w całym br. W II poł br. w Warszawie Huawei zamierza otworzyć pierwszy w Polsce showroom.
W ocenie prezesa firmy w regionie CEE i Nordic, Yanmina Wanga, to będzie "wielki rok dla Huawei".
Obroty CBG są generowane w 90 proc. na smartfonach. W I kw. 2018 r. Huawei osiągnął pozycję lidera polskiego rynku smartfonów w ujęciu ilościowym.
W marcu br. Jeff Zhang zapowiedział również znaczny wzrost sprzedaży laptopów Huawei w Polsce. Na tym rynku koncern jest obecny od 2016 r.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.