Huawei liczy na wzrost sprzedaży biznesu konsumenckiego (Consumer Business Group) w Polsce o 30-40 proc. – poinformował szef grupy, Jefferson Zhang, według ISBnews. W 2017 r. przychody CBG w kraju wyniosły ok. 400 mln euro (ok. 1,7 mld zł według obecnego przelicznika). Wzrost o 40 proc. oznaczałby więc sprzedaż na poziomie ok. 560 mln euro (aktualnie ok. 2,4 mld zł) w całym br. W II poł br. w Warszawie Huawei zamierza otworzyć pierwszy w Polsce showroom.

W ocenie prezesa firmy w regionie CEE i Nordic, Yanmina Wanga, to będzie "wielki rok dla Huawei".

Obroty CBG są generowane w 90 proc. na smartfonach. W I kw. 2018 r. Huawei osiągnął pozycję lidera polskiego rynku smartfonów w ujęciu ilościowym.

W marcu br. Jeff Zhang zapowiedział również znaczny wzrost sprzedaży laptopów Huawei w Polsce. Na tym rynku koncern jest obecny od 2016 r.