Za 2-3 lata Huawei chce sprzedawać więcej smartfonów niż Apple, a za 5 lat – więcej niż Samsung – poinformował na targach Mobile World Congress w Barcelonie Richard Yu, szef Huawei Device oraz CEO consumer business group. Planowany wzrost sprzedaży w 2016 r. to ponad 30 proc. w odniesieniu do 2015 r. Yu stwierdził, że w miarę nasycania się rynku koncern zamierza poprawić zarządzanie produktami. Będzie także szukał możliwości wzrostu we współpracy z operatorami komórkowymi.

W IV kw. 2015 r. według IDC Huawei było numerem 3 na światowym rynku smartfonów, z udziałem 8,1 proc. w sprzedaży ilościowej. Wzrost rok do roku wyniósł 37 proc. Chiński koncern nadal jednak dzieli spory dystans do Apple’a (18,7 proc. udziału w rynku) i Samsunga (21,4 proc.).

Przedstawiciel Huawei dodał, że popiera stanowisko Apple’a w głośnej sprawie otwarcia dostępu dla FBI do iPhone’a namierzonego terrorysty. Apple odmawia służbom takiej możliwości. Richard Yu oświadczył, że ochrona prywatności konsumentów jest kluczowa na rynku smartfonów.