Huawei Enterprise to jedna z trzech grup biznesowych Huawei. Jej oferta obejmuje m.in. rozwiązania sieciowe, infrastrukturę centrów danych, zabezpieczenia, zintegrowaną komunikację – UC). Jak poinformował Sylwester Chojnacki, Wireless Solution Director, Product & Solutions, CEE & Nordic Enterprise Business Department, grupa kieruje swoją ofertę do takich branż i biznesów jak energetyka, duże przedsiębiorstwa, sfera publiczna, transport, finanse, MSP. – Na tych klientach skupiamy się bardzo mocno – poinformował menedżer. Wśród priorytetów na najbliższe lata wymienił rynek energetyczny. W Polsce Huawei Enterprise w 100 proc. sprzedaje poprzez partnerów.

– Stawiamy na dalszy rozwój infrastruktury i ofertę coraz szerszego wachlarza usług ICT, w szczególności usług data center, cloud computing, tworzenie bezprzewodowych i ethernetowych sieci dla przedsiębiorstw – poinformował Jim Lu, prezes Huawei CEE & Nordic Region.

Z wypowiedzi menedżerów Huawei podczas kongresu wynikało, że firma kładzie nacisk na tworzenie i wdrażanie kompleksowej oferty dopasowanej do potrzeb poszczególnych branż i użytkowników, do czego niezbędna jest ścisła współpraca z partnerami.

– Takie podejście umożliwia dostarczanie szerokiego wachlarza zaprojektowanych pod potrzeby klienta rozwiązań i usług ICT. – zaznaczyła  Maggie Ren, Global Channel Sales Director w Huawei Enterprise.

W ub.r. dochody ze sprzedaży Huawei Enterprise wyniosły blisko 2,5 mld dol. W tym roku według szacunku mają być większe, nawet o ponad 30 proc. Według danych zaprezentowanych na kongresie Huawei jest światowym liderem w produkcji pamięci masowych, zajmuje 4. miejsce w sprzedaży serwerów, ale pod względem tempa wzrostu jest numerem 1. Obecnie firma realizuje 400 kontraktów obejmujących tworzenie centrów danych, z czego 120 opartych na usługach cloud computing. 

Polska jest dla Huawei największym rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, zapewniano, że jednym z najważniejszych na świecie. Według danych Huawei w ciągu ostatnich 4 lat średni roczny wzrost przychodów (CAGR) przekroczył 50 proc., a w ub.r. przychód ze sprzedaży przekroczył 10 mln dol. Obecnie Huawei współpracuje z ponad 80 partnerami. 

Według zaprezentowanych na kongresie danych IDC coraz większej sprzedaży rozwiązań z portfolio Huawei Enterprise ma sprzyjać trend transformacji infrastruktury IT – następuje przejście od tradycyjnego IT, opartego na kompleksowej, nieelastycznej strukturze (którą cechuje np. konieczność wprowadzenia ustawień dla każdego urządzenia osobno) do struktury łatwiejszej w zarządzaniu i rozbudowie, opartej na sieciach definiowanych programowo (SDN). Obecnie zasięg tradycyjnego IT wynosi według IDC 49 proc., za 2 lata skurczy się do 37 proc. Ze zmianami wiąże rozwój cloud computingu (np. zastosowanie chmury publicznej wzrośnie z 11 do 13 proc.).

Podczas konferencji zaprezentowano nowości Huawei. Wśród nich był mobilny router AR511, przeznaczony do transportu publicznego, radiowozów, karetek itp. Przedstawiono również przykłady wdrożeń zrealizowanych przez Huawei w ostatnich latach, takich jak nowy system magazynowania danych w chmurze stworzony dla Europejskiej Agencji Badań Jądrowych CERN.