To był najlepszy od lat rok dla Huawei, a obecny – według planów korporacji – ma przynieść dalszą poprawę. W 2015 r. przychody Huawei wyniosły 395 mld juanów (61,1 mld dol.), nieco powyżej prognozy (390 mld juanów). Ponad dwie trzecie obrotów gigant wypracował poza Chinami. Najszybciej rosnącym biznesem okazała się sprzedaż urządzeń konsumenckich (+73 proc.).

Zysk netto spółki zwiększył się do 36,9 mld juanów (5,7 mld dol.), tj o 33 proc., głównie dzięki większej sprzedaży smartfonów (+44 proc. rok do roku). Huawei jako pierwszy chiński producent przekroczył liczbę 100 mln sprzedanych smartfonów w ciągu roku, co zapewniło mu pozycję numer 3 na globalnym rynku.

Huawei prosperuje także dzięki rozbudowie sieci 4G w Chinach. Przychody największego w firmie działu infrastruktury sieci telekomunikacyjnych wzrosły o 21,4 proc. Wygenerowały one 59 proc. obrotów korporacji.

Najmniejszy w Huawei dział enterprise również odnotował dużo lepszy wynik niż w 2014 r. (+43,8 proc.).

’Wzrost jest efektem koncentracji i dużych inwestycji w naszym core biznesie’ – twierdzi jeden z CEO Huawei, Guo Ping. W 2015 r. firma zainwestowała 15 proc. przychodów w badania i rozwój.

W 2016 r. przychody w najmocniej rosnącym dziale urządzeń konsumenckich mają sięgnąć 30 mld dol., co oznaczałoby wzrost sprzedaży o 51 proc. wobec 2015 r. Celem korporacji do 2018 r. jest wzrost przychodów co roku o około 10 proc. Za 2 lata obroty Huawei mają wynieść 70 mld dol.