Huawei wszedł na rynek PC w 2016 r., ale zakłada dynamiczny rozwój – liczy na znaczne zwiększenie sprzedaży swoich komputerów w Polsce – wynika z wypowiedzi dyrektora Huawei Business Consumer Group Polska, Jeffersona Zhanga (za ISBnews). Według niego firma ma obecnie już ok. 10 proc. udziału w najwyższym segmencie premium, a teraz zakłada znaczny wzrost sprzedaży sprzętu ze średniej półki cenowej. Cel jest ambitny – sukces ma być podobny jak w przypadku tabletów, w których Huawei w końcu roku miało 29 proc. udziału. Pomóc w zakładanym wzroście może sprzedaż przez operatorów komórkowych.

Jefferson Zhang zapowiedział również, że Huawei zamierza być docelowo numerem 1 na polskim rynku smartfonów. W styczniu br. według GfK miał 27 proc. udziału. Szef lokalnej grupy konsumenckiej zapewnił, że dla Huawei Polska jest drugim najważniejszym rynkiem na świecie.

W skali globalnej Huawei w IV kw. ub.r. wypracowało 8,4 mld dol. ze sprzedaży smartfonów wobec 7,2 mld dol. rok wcześniej (za Strategy Analitycs). To jednak nadal wyraźnie mniej niż Samsung i Apple.