Nowe placówki mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży smartfonów, zwłaszcza tych z górnej półki. W tym roku celem Huawei jest rekordowa sprzedaż 140 mln smartfonów, wobec 108 mln w ub.r., co oznacza wzrost o 30 proc. Koncern chce także zmniejszyć dystans do lidera rynku, Samsunga. O planach poinformował Richard Yu, szef dywizji konsumenckiej Huawei.

W I poł. br. Huawei sprzedał 60 mln smartfonów, o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Obecnie ma 35 tys. własnych sklepów. W ciągu roku ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Znacząca część działa jednak w Chinach (11 tys.). W Europie jest ich obecnie 6,2 tys. Dla porównania Apple ma na świecie 484 sklepy firmowe.

W tym roku Huawei otworzył w Polsce pierwsze salony serwisowe, w których klienci mogą załatwić sprawy związane z naprawą, poradzić się konsultantów i kupić akcesoria do smartfonów. Wiosną zapowiedział, że zbuduje sieć takich salonów w kraju i utworzy showroomy w największych miastach. Planuje wydzielenie stref produktowych w sklepach dużych detalistów, jak również stoisk ze sprzętem (wysp).