Huawei planuje ekspansję w biznesie konsumenckim
W 2015 r. przychody konsumenckiej grupy biznesowej Huawei wzrosną o ok. 30 proc., do 16 mld dol. – taki cel przedstawił szef działu, Richard Yu.
Koncern zamierza więc utrzymać tempo wzrostu z ub.r. (12,2 mld dol. przychodów grupy konsumenckiej, +30 proc. rok do roku). W tym roku Hauwei skoncentruje się na rynku smartfonów z wyższej półki – zapowiedział Richard Yu. Więcej niż 30 proc. modeli konsumenckich wypuszczonych na rynek w br. ma kosztować ponad 320 dol. (czyli ok. 1,2 tys. zł). W ub.r. ten odsetek wynosił 18 proc.
W całym 2014 r. firma dostarczyła ok. 75 mln smartfonów (według prognozy z grudnia ub.r.), o 40 proc. więcej niż w 2013 r., ale poniżej celu (80 mln szt.). Plan na 2015 rok przewiduje sprzedaż ok. 100 mln smartfonów. Szef grupy wyjaśnia, że w tym roku Huawei mógłby nawet podwoić ubiegłoroczny wynik, zalewając rynek tanim sprzętem, ale w segmencie low-end „nie ma marż”. Stąd inna strategia. Jego zdaniem większość tanich chińskich marek smartfonów w ciągu 3-5 lat zwinie biznes, bo nie wytrzymają konkurencji.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.