Koncern zamierza więc utrzymać tempo wzrostu z ub.r. (12,2 mld dol. przychodów grupy konsumenckiej, +30 proc. rok do roku). W tym roku Hauwei skoncentruje się na rynku smartfonów z wyższej półki – zapowiedział Richard Yu. Więcej niż 30 proc. modeli konsumenckich wypuszczonych na rynek w br. ma kosztować ponad 320 dol. (czyli ok. 1,2 tys. zł). W ub.r. ten odsetek wynosił 18 proc. 

W całym 2014 r. firma dostarczyła ok. 75 mln smartfonów (według prognozy z grudnia ub.r.), o 40 proc. więcej niż w 2013 r., ale poniżej celu (80 mln szt.). Plan na 2015 rok przewiduje sprzedaż ok. 100 mln smartfonów. Szef grupy wyjaśnia, że w tym roku Huawei mógłby nawet podwoić ubiegłoroczny wynik, zalewając rynek tanim sprzętem, ale w segmencie low-end „nie ma marż”. Stąd inna strategia. Jego zdaniem większość tanich chińskich marek smartfonów w ciągu 3-5 lat zwinie biznes, bo nie wytrzymają konkurencji.