Huawei: Polska wśród 10 najważniejszych rynków na świecie
Huawei będzie nadal inwestować w rozwój na polskim rynku - zapowiedział szef grupy CBG w Polsce.
Dalsze inwestycje i ekspansję na polskim rynku zapowiedział Jefferson Zhang, dyrektor Huawei Consumer Business Group w Polsce, podczas spotkania z dziennikarzami. Podkreślał znaczenie naszego kraju w strategii producenta. Zapewnił, że dla chińskiego koncernu nasz rynek należy do 10 najważniejszych na świecie. Dlatego popłyną do nas środki na rozwój ekosystemu Huawei, obejmującego oprócz sprzętu także usługi (m.in. chmurowe). Zapowiedział, że wszystkie nowe kategorie produktów CBG będą wprowadzane w pierwszej kolejności m.in. na polski rynek.
Podkreślił, że na polskim rynku Huawei szybko zyskuje udziały. W laptopach zaczynając od zera stał się jednym ze znaczących graczy. Celem jest dalsza ekspansja w kraju, obejmująca nie tylko laptopy, tablety, smartfony, lecz także inny sprzęt z oferty grupy, jak urządzenia noszone (wearables).
Producent zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży w Polsce (najpierw rozpocznie się przedsprzedaż) na przełomie stycznia i lutego nowych generacji notebooków Mate D14, D15 oraz 10,8-calowego tabletu MediaPad M6.
Na nasz rynek zostanie wprowadzony również nowy Mate 30Pro, pierwszy smartfon z Huawei Mobile Services. W ub.r. Zhang zapowiedział inwestycję 10 mln dol. w Polsce w rozwój usług mobilnych HMS. Nowe środki to początek inwestycji w ten obszar, przeznaczono je na program partnerski dla twórców aplikacji.
Według zapowiedzi nowy sprzęt będzie oferowany w retailu i operatorów sieci komórkowej.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.