Firma poinformowała, że w całym 2015 r. dostarczyła na rynek 108 mln smartfonów – o 44 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – i stała się wiodącym chińskim producentem w tym segmencie.

Według producenta dobry wynik jest efektem inwestycji w badania i rozwój. Huawei założył 26 laboratoriów na świecie, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji. W 2014 r. zainwestował 14,2 proc. rocznych dochodów w R&D, zabezpieczając prawie 77 tys. patentów i wdrażając 18 tys. z nich w swoich urządzeniach.

Consumer Business Group to jedna z trzech grup biznesowych Huawei, obok Enterprise i Carrier. Ta ostatnia, specjalizująca się w rozwiązaniach infrastruktury dla operatorów telekomunikacyjnych, generuje większość obrotów korporacji (w 2014 r. – 2/3 przychodów).

Według prognozy firmy z końca grudnia przychody Huawei w całym 2015 r. wyniosły 60 mld dol., co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu z 2014 r. W 2018 r. korporacja zamierza osiągnąć 70 mld dol. przychodów.