Za 2016 r. Huawei Consumer Business Group przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 mld juanów (ok. 25,5 mld dol.), czyli o 42 proc. więcej niż w 2015 r. Dostawy smartfonów chińskiej marki wyniosły 139 mln szt., czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do poprzedniego roku.  

Richard Yu, prezes Huawei CBG, ocenia, że wzrost został osiągnięty dzięki wprowadzeniu do oferty innowacyjnych produktów z segmentu premium, poszerzeniu kanałów sprzedaży i rozwoju sieci obsługi. Zbudowano 5 ośrodków wspierających klientów w 105 krajach za pośrednictwem infolinii, działa 460 punktów serwisowych w 45 krajach. 

W 2016 r. dostawy smartfonów Huawei z górnej półki wzrosły powyżej średniej dla tych urządzeń, tj. o 36 proc. W 2017 r. koncern nadal zamierza koncentrować się na urządzeniach premium i poszerzaniu ich portfolio. Zapowiada inwestycje w rozwój systemów optycznych oraz algorytmów przetwarzania obrazu VR i AR. Pracuje nad nowym sposobem korzystania ze smartfonów, z zastosowaniem m.in. sztucznej inteligencji. To ma być przełom na rynku, na którym jest coraz mniej innowacji. Te plany będą realizowane wspólnie z Amazonem i Google Daydream – poinformował Richard Yu na tegorocznych targach CES w Las Vegas.  

Huawei będzie rozwijać także usługi w chmurze dla biznesu, związane z urządzeniami mobilnymi. Według firmy udział partnerów w przychodach w 2016 r. wyniósł ponad 2,8 mld juanów (ok. 145 mln dol.), osiągniętych poprzez usługi chmurowe.

W październiku 2016 r. według GFK globalny udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł do 11,3 proc.  
Na sprzęt z wyższych półek cenowych firma stawia w 2017 r. także przypadku innych produktów grupy konsumenckiej (jak sprzęt Smart Home, laptopy 2 w 1).