Huawei: solidne wyniki mimo sankcji
Koncern przyciskany sankcjami przez Amerykanów znacznie zwiększył sprzedaż w III kw. br. To prawdopodobnie w dużej mierze zasługa smartfonów, jednak firma nie podała bilansu dla poszczególnych grup biznesowych.
W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. Huawei wypracowało przychody w wysokości ok. 85,67 mld dol. Oznacza to wzrost o 24,4 proc. rok do roku (licząc w chińskiej walucie). Marża zysku netto w tym okresie wyniosła 8,7 proc., co w przeliczeniu na USD daje sumę ok. 7,45 mld dol.
Dobre wyniki mimo amerykańskiego embarga wprowadzonego w maju br. (obecnie jest częściowo złagodzone) Huawei tłumaczy poprawą efektywności swoich działań. CEO Ren Zhengfei zapowiedział w sierpniu br. "długi bolesny marsz" – restrukturyzację, która w kolejnych latach ma wzmocnić koncern. Oceniał, że embargo będzie kosztować firmę ok. 10 mld dol. utraconych przychodów.
Do dwucyfrowego wzrostu obrotów prawdopodobnie w dużej mierze przyczyniła się znacznie większa niż w ub.r. sprzedaż smartfonów – w ciągu 3 kwartałów producent dostarczył o 26 proc. więcej urządzeń niż w ub.r., 185 mln szt., mimo stagnacji na światowym rynku. To przede wszystkim efekt gwałtownego wzrostu popularności marki w Chinach po ogłoszeniu sankcji USA. W Europie sprzedaż nie szła jednak tak dobrze w br. Firma nie ujawniła wielkości sprzedaży smartfonów w III kw. br., natomiast z danych za poprzednie okresy wynika, że sięgnęła ona 67 mln szt., o 9 mln więcej niż w II kw. br.
Na bilans pozytywnie wpłynęły zapewne także kontrakty na dostawę infrastruktury telekomunikacyjnej. Huawei, jak wynika z jego informacji, zawarło kilkadziesiąt nowych umów na 5G w minionym kwartale mimo presji USA, które dążą do ograniczenia ekspansji firmy na tym rynku.
Trzy grupy w III kwartale
Huawei podsumowując III kw. br. i poprzednie w br. nie podało bilansu dla trzech największych grup biznesowych. Wymienia jedynie osiągnięcia minionych trzech miesięcy.
W biznesie infrastruktury telekomunikacyjnej – Carrier Business Group – Huawei zapewnia o przyspieszeniu komercyjnego wdrażania sieci 5G na świecie. Twierdzi, że podpisało ponad 60 umów na wdrożenie 5G, a produkcja i dostawy urządzeń w zakresie transmisji optycznej, transmisji danych i IT rosną.
W segmencie rozwiązań dla przedsiębiorstw – Enterprise Business Group – firma uruchomiła platformę Huawei Horizon, która ma dostarczać rozwiązania cyfrowej transformacji dla różnych sektorów.
W biznesie konsumenckim – Consumer Business Group – Huawei obok większej sprzedaży smartfonów niż w ub.r., odnotowuje również wzrost popytu na tablety, komputery, urządzenia noszone – wearables oraz na smart audio.
W tym tygodniu chińska firma ogłosiła, że zainwestuje 10 mln dol. w polskie firmy, by rozwijały aplikacje do ekosystemu mobilnych usług Huawei Mobile Services (HMS).
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.