Huawei urósł
W minionym roku producent osiągnął 35,35 mld dol. przychodu ze sprzedaży. Zysk netto wyniósł 2,47 mld dol.
Huawei odnotował wzrost we wszystkich trzech grupach biznesowych: Carrier Network utrzymała pozycję lidera, osiągając 25,7 mld dol. przychodów ze sprzedaży (+6,7 proc. r/r). Grupa Enterprise wypracowała 1,84 mld dol. (+25,8 proc.), a Consumer – 7,77 mld dol. (+ 8,4 proc.). Wzrost w regionie EMEA wyniósł 6,1 proc. (12,42 mld dol.).
W 2012 roku Huawei przeznaczył na działania badawczo-rozwojowe 4,83 mld dol., co stanowi 13,7 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży – powstało 16 centrów R&D i 28 partnerskich ośrodków innowacji na całym świecie.
Firma spodziewa się utrzymania stopy wzrostu na poziomie 10 proc. w ciągu najbliższych 5 lat. Huawei oczekuje rosnącego zapotrzebowania na usługi, integrację systemów Big Data oraz rozwiązania cloud computingu. Grupa Enterprise ma skupić się na poszerzaniu współpracy z partnerami, pomagając im rozwijać działalność biznesową oraz oferując produkty do chmur obliczeniowych, centrów przetwarzania danych oraz Big Data. W segmencie konsumenckim chińska firma chce zająć wiodącą pozycję na rynku inteligentnych urządzeń mobilnych.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.