W 2016 r. chiński producent odnotował spowolnienie dynamiki wzrostu przychodów – do 32 proc. rok do roku wobec 35 proc. w 2015 r. Przychody potentata z Shenzhen za 2016 r. oceniane są na 520 mld yuanów, czyli 74,8 mld dol. amerykańskich. Jeszcze w 2014 r. planowano osiągnięcie przychodów w wysokości 70 mld dol. dopiero w 2018 r.

Przedstawiciele firmy spodziewają się jednak, że obecny rok może być trudniejszy od poprzedniego. „W 2017 r. staniemy w obliczu jeszcze większej globalnej politycznej i ekonomicznej niepewności” – uważa Eric Xu, obecny dyrektor zarządzający.

Huawei przekroczył próg sprzedaży 100 mln smartfonów rocznie w 2015 r. Zwiększenie dostaw o 44 proc. pozwoliło mu wtedy osiągnąć 32-procentowy wzrost zysku – do 36,9 mld yuanów (ok. 5,3 mld dol.) z 27,9 mld rok wcześniej.

Źródło: Reuters