W 2017 r. Huawei zwiększyło zysk o 28,1 proc., czyli w przeliczeniu do ok. 7,3 mld dol. To wyraźna poprawa w porównaniu z 0,4 proc. na plusie w 2016 r. Jest związana w dużej mierze ze spadkiem kosztów finansowania. Przychody wzrosły o 15,7 proc., do ok. 96,3 mld dol.

Znacznie zwiększyła się sprzedaż biznesu konsumenckiego – o blisko 32 proc., do ok. 37,9 mld dol., głównie dzięki smartfonom. W ub.r. firma dostarczyła na rynek 153 mln smartfonów (marek Huawei i Honor). Tempo rozwoju może jednak spaść, z uwagi na fiasko wprowadzenia telefonów Huawei do oferty amerykańskich telekomów. Firma rekompensuje jednak niepowodzenie w USA znacznie większą sprzedażą w krajach europejskich, m.in. w Polsce.

Grupa biznesowa enterprise poprawiła wynik o 35,1 proc., do ok. 8,7 mld dol. przychodów. Nadal pod tym względem jest to najmniejszy biznes Huawei (9,1 proc. udziału). Jednak firma liczy na dużo więcej. "Nasz biznes w sektorze enterprise ma duży potencjał i wkrótce eksploduje z ogromną siłą" – zapowiada Huawei.

Działalność grupy koncentruje się na transformacji cyfrowej we wszystkich branżach. Producent wskazuje w szczególności takie sektory jak administracja, służby publiczne, finanse, energetyka, transport i produkcja.

W ub.r. firma wprowadzała na rynek m.in. nowe rozwiązania w chmurze, Big Data, dla sieci kampusowych, centrów danych i Internetu rzeczy. Pracowała również nad projektami smart city. Do końca 2017 r. zostały wdrożone w ponad 120 miastach w ponad 40 krajach.

W biznesie telekomunikacyjnym wzrost wyniósł 2,5 proc., wobec ponad 23 proc. w 2016 r. Spowolnienie jest związane z przygotowaniem operatorów do technologii 5G.

Huawei podkreśla duże inwestycje w badania i rozwój. W 2017 r. sięgnęły one 14,9 proc. przychodów. W działach związanych z R&D pracuje 45 proc. załogi Huawei.