IBM oficjalnie ogłosiło otwarcie zmodernizowanego X-Force Command Center we Wrocławiu. Jego głównym zadaniem jest pomoc klientom koncernu w reagowaniu na incydenty cyberbezpieczeństwa. Ma on także pełnić funkcję centralnego huba w globalnej sieci ośrodków IBM, który będzie zajmował się GDPR (unijne rozporządzenie o ochronie danych, które wejdzie w życie w maju 2018 r.). Polskie centrum rozszerzy usługi związane z lokalizacją danych tak, by spełnić wymagania klientów związane z GDPR. Ośrodek został wyposażony w nowe rozwiązania kognitywne. Powierzchnię centrum zwiększono niemal trzykrotnie. Na nowo zaaranżowano miejsca pracy oraz pomieszczenia do spotkań z klientami.

Wrocławskie centrum włączono do globalnej sieci IBM X-Force Command Centers, specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie. Cała sieć zatrudnia ponad 1,4 tys. specjalistów z tej dziedziny. W rotacyjnym systemie pracy świadczy usługi w różnych strefach czasowych.  Polskie XFCC zaoferuje klientom zarządzanie bezpieczeństwem ich danych w oparciu o infrastrukturę znajdującą się w granicach Unii Europejskiej (tzn. dane klientów nie opuszczą obszaru UE). Modernizacja ośrodka jest elementem ogłoszonej w ub.r. i wartej 200 mln dol. inwestycji IBM w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Zdaniem wicepremiera Mateusza Morawieckiego, który uczestniczył w otwarciu, cyberbezpieczeństwo może stać się polską narodową specjalnością.

Jak wynika z raportu IBM X-Force Threat Intelligence Index (2017), w 2016 r. odnotowano znacznie więcej przypadków wycieku danych z baz niż w 2015 r.: z 600 mln do ponad 4 mld rekordów, tj. o 566 proc. Zdaniem analityków liczba incydentów w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie dwukrotnie. Według szacunków średni koszt wycieku danych wynosi 4 mln dol.