IBM sprzedał część biznesu software'owego indyjskiej korporacji HCL Technologies. Za 1,8 mld dol. właściciela zmieniło oprogramowanie od lat kojarzone z "Big Blue", m.in. Notes & Domino do poczty e-mail i tworzenia aplikacji, WebSphere do sprzedaży wielokanałowej B2B i B2C, Connections do współpracy, Appscan do budowy aplikacji, BigFix do zarządzania urządzeniami końcowymi i bezpieczeństwem, Unica do automatyzacji marketingu. Wstępną umowę w tej sprawie zawarto w grudniu ub.r.

"Uważamy, że nadszedł czas, aby zbyć wybrane zasoby oprogramowania do współpracy, marketingu i handlu, które są coraz częściej dostarczane jako samodzielne produkty" – stwierdził John Kelly, starszy wiceprezes IBM.

IBM od kilku lat przechodzi transformację koncentrując się na takich obszarach, jak sztuczna inteligencja, chmura hybrydowa, cyberbezpieczeństwo, analityka i blockchain. Stawia także na rozwiązania branżowe, m.in. dla sektora medycznego, finansowego, przemysłu (Industrial IoT).

HCL dzięki finalizacji transakcji zajmie się rozwojem, sprzedażą i wsparciem oprogramowania przejętego od IBM. Dyrektor generalny indyjskiej firmy uzasadnia, że zakupione produkty znajdują zastosowanie w rosnących segmentach rynku, takich jak bezpieczeństwo, marketing i handel. Według IBM przejmowany software jest oferowany na rynku wartym 50 mld dol. HCL zamierza tworzyć oferty as-a-Service poprzez połączenie różnych aplikacji. Firma działa w 43 krajach, w minionym roku finansowym wypracowała 8,2 mld dol. przychodów.