W ten sposób Ford szuka nowych możliwości rozwoju w czasach,
gdy z jednej strony technologie IT błyskawicznie przenikają do świata
motoryzacji, zaś z drugiej producentom samochodów grożą nowi konkurenci rodem z Doliny Krzemowej.  

Tradycyjni producenci samochodów z rosnącą uwagą obserwują prace
nad projektami autonomicznych samochodów oraz ich potencjalnego wpływu na
sprzedaż zwykłych aut. Szefowie Forda zdają sobie sprawę z zagrożenia i dlatego
szukają nowych możliwości, do których należą technologie self-driving, systemy
wspólnego użytkowania samochodów (car-sharing), ale także rozwiązania do
świadczenia usług dla kierowców w trybie on-line.     

W przyszłości samochody
nie będą jedynie pojazdami, ale staną się mobilnymi platformami
technologicznymi. Mark z sukcesem prowadzi swoją firmę właśnie w tym kierunku
– mówi
Ginni Rometty, prezes IBM-a.

Mark Fields wiele lat temu, jeszcze przed studiami na Harvard
Business School, pracował przez krótki czas w IBM-ie w dziale sprzedaży i
marketingu. Co ciekawe, jego poprzednik Alan Mulally jest obecnie jednym z
dyrektorów w Google. Według informacji Reutersa Field spotkał się w grudniu ub.r.
z Sergeyem Brinem, jednym z założycieli Google, aby rozmawiać na temat
ewentualnej współpracy nad projektem autonomicznego samochodu. Ford odmówił wówczas komentarza w tej sprawie.