W IV kw. 2017 r. IBM zwiększył sprzedaż o blisko 4 proc., do 22,5 mld dol. To pierwszy wzrost od 23 kwartałów. Strata wyniosła 1,1 mld dol., co IBM wyjaśnia 5,5-miliardowym odpisem w związku z nowymi przepisami podatkowymi w USA.

Spadki w poprzednich okresach wynikały z restrukturyzacji biznesu i przestawienia organizacji na nowe tory. Priorytetem firmy są obecnie "strategiczne imperatywy", czyli usługi chmurowe, analiza danych, sztuczna inteligencja i oprogramowanie zabezpieczające. Wiceprezes koncernu określił je "kluczowymi segmentami branży IT o wysokiej wartości" (dodając jeszcze blockhain) i zapowiedział dalsze  wzmacnianie tych biznesów w 2018 r. Jednak dotychczas poprawa w tym obszarze nie rekompensowała spadków w innych działach. W IV kw. ub.r. wartość sprzedaży "strategicznych imperatyw" wzrosła o 17 proc., a w całym roku – o 11 proc., do 36,5 mld dol., co oznacza już niemal połowę przychodów koncernu (79,1 mld dol.). W całym roku wynik netto był natomiast 5,8 mld dol. na minusie – głównie z uwagi na wspomniane odpisy.