Nowy program IBM PartnerWorld koncentruje się w mniejszym niż dotychczas stopniu na przychodach, a w większym na korzyściach dla integratorów i resellerów z pozyskiwania nowych umiejętności i kompetencji. 

Obowiązują nowe poziomy współpracy. Dotychczasowe stopnie Premier, Advanced oraz Member zastąpiono przez Platinum, Gold i Silver. Poprzedni program obowiązywał od 1999 r., czyli nawet w czasach, gdy IBM sprzedawało komputery. Jest to pierwsza tak zasadnicza zmiana po 18 latach.  

W "starym" programie partnerzy, którzy osiągają największe obroty na produktach IBM, mieli najwyższe statusy. Przychody są wciąż ważne, ale umiejętności i certyfikaty mają dużo większe znaczenie z punktu widzenia korzyści, jakie mogą osiągnąć partnerzy. Jest to związane z tym, że klienci końcowi oczekują obecnie większego zaangażowania, a nie prostej sprzedaży.

Zwłaszcza kompetencje w obszarach określanych przez IBM „strategicznymi imperatywami”, jak sztuczna inteligencja, analityka czy chmura są kluczowe dla przyszłego sukcesu koncernu. W IV kw. ub.r. przychody IBM w tych biznesach wzrosły w sumie o 11 proc., do 9,5 mld dol.