W badaniu przeprowadzonym w USA trzy czwarte pracowników stwierdziło, że ich notebooki miały uszkodzoną klawiaturę, a 66 proc. zgłosiło uszkodzenie ekranu. Spośród osłoniętych części urządzeń najbardziej podatne na awarie były baterie i dyski twarde, w obu przypadkach wskazane przez ponad połowę ankietowanych. Największa liczba uszkodzeń mechanicznych wynika z ludzkiego błędu i braku rozwagi podczas korzystania ze sprzętu: 72 proc. respondentów przyznało się do upuszczenia laptopa, dwie trzecie do zalania urządzenia, a 55 proc. odpowiedziało, że spadł on z biurka. Do największej liczby wypadków dochodziło w działach pracowników terenowych, następnie w administracji oraz w dziale sprzedaży. Blisko dwie trzecie (63 proc.) pracowników jako skutek uszkodzenia laptopa wskazało utratę wydajności pracy, a ponad jedna trzecia utratę ważnych firmowych danych, także utratę lub opóźnienie transakcji.