IDC: w Polsce rośnie popyt na macierze dyskowe
W 2014 r. wartość sprzedaży na polskim rynku pamięci masowych wyniosła 138,34 mln dol., tj. o 7,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem jest EMC.
Dynamika wzrostu sprzedaży była większa o 3,6 proc. w porównaniu z 2013 r., co zdaniem IDC potwierdza rosnący popyt na macierze dyskowe w Polsce. Dotyczy to zwłaszcza rozwiązań średniej klasy (w cenie 25 tys. – 250 tys. dol.), które wygenerowały w ub.r. 53,2 proc. wartości krajowego rynku.
Szybko powiększające się pojemności dysków powodują, że wzrost sprzedaży liczony w petabajtach wyprzedza wzrost wartości – w ub.r. wyniósł on 12,3 proc., osiągając wielkość 114,4 PB, choć na rynku sprzedało się praktycznie tyle samo macierzy co w 2013 r. (6379 sztuk). Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na lepiej wyposażone maszyny o większych pojemnościach.
Liderem rynku po raz trzeci z rzędu zostało EMC, powtarzając wynik z 2013 r. i utrzymując swój udział na niemal niezmienionym poziomie (29,4 proc.). Głównym motorem wzrostu EMC jest sprzedaż macierzy klasy midrange, których wartość w 2014 r. była wyższa o blisko 10 proc. w stosunku do roku poprzedniego. EMC miało 38,9 proc. udziału w tym segmencie. Analitycy spodziewają się, że producent umocni swoją pozycję w br.
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.