Liderem światowego rynku w II kwartale było HP z udziałem 18,1 procent. Klienci kupili ponad 14,7 mln komputerów tej firmy, tj. o 12,2 procent więcej niż w II kwartale 2009 roku. Na drugim miejscu uplasował się Dell z 13-procentowym udziałem i ponad 10 tysiącami sprzedanych urządzeń. W przypadku Della sprzedaż zwiększyła się o 19,1 procent. Trzeci był Acer (12,6 proc., sprzedaż 10,2 tys. sztuk), który poprawił swój wynik o ponad jedną piątą. Kolejne miejsca zajęły Lenovo (udział 10,2 proc.), Toshiba (5,3 proc.) oraz Asus (5.3 proc.). Pozostali vendorzy mieli mniej niż 5 procent rynku. W odniesieniu do II kwartału 2009 roku największy wzrost sprzedaży liczonej w sztukach odnotował Asus (83,6 proc.). Dzięki temu w ciągu minionego roku udział firmy w światowym rynku zwiększył się o połowę.