W okresie od lipca do września 2014 r. zdaniem analityków światowa sprzedaż tabletów będzie większa o 23,8 proc. w porównaniu z II kw. br., osiągając 68,5 mln szt. To dużo większy kwartalny wzrost niż na początku br., jednak w porównaniu z III kw.  2014 r. będzie on jednocyfrowy (+9 proc.). Bliżej końca roku zdaniem Digtimes Research popyt na tablety osłabnie, ze względu na nasycanie się rynku i szerszą ofertę tanich notebooków. W IV kw. br. analitycy prognozują wzrost sprzedaży na poziomie 0,5 proc. w odniesieniu do IV kw. ub.r., a w porównaniu z III kw. br. – wzrost jednocyfrowy. Głównym powodem jest nasycanie się rynku.

Spowolnienie jest także w dużej mierze związane ze słabymi wynikami Samsunga. Zdaniem Digitimes koreański producent nie jest w stanie osiągnąć wzrostu sprzedaży we wszystkich liniach tabletów, tak jak w poprzednich latach, głównie ze względu na brak istotnych różnić pomiędzy jego urządzeniami z wyższej i średniej półki a tabletami Apple’a, jak również z uwagi na niewiele innowacji w porównaniu z poprzednią generacją urządzeń Samsunga.