iiyama: monitory 22-calowe najpopularniejsze
Z danych producenta wynika, że polscy użytkownicy preferują modele 22-calowe. W okresie styczeń - wrzesień br. najmniej kupowano monitorów 17-calowych.
W trzech kwartałach br. producent sprzedał ponad dwukrotnie więcej 22-calowych modeli niż monitorów o ekranach z przekątnymi o długości 24 cali.
– Dopóki rozmiar 22 cali będzie cechował się najlepszym stosunkiem możliwości do ceny, będzie najczęściej kupowany – powiedział Mariusz Kuczyński, dyrektor generalny iiyamy w Polsce – Przewaga tego formatu polega m.in. na tym, że dzięki rozdzielczości full HD i złączom DVI oraz HDMI, monitory tej wielkości mogą pełnić rolę telewizorów full HD.
Według PART sprzedaż monitorów iiyama w I kw. 2010 r. wzrosła o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku.
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.